فروشگاه آهو 24 x
دلمه بادمجان

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان شام استفاده می شود

طرز تهیه

پیاز را با کمی روغن سرتف می دهیم. سپس نصف آن را با گوشت مخلوط کرده روی شعله قرار می دهیم تا آب آن تبخیر شود نمک و فلفل را اضافه میکنیم. نصف رب را اضافه کرده و سبزی خرد شده را با آن مخلوط می کنیم. همزمان لپه را با کمی آب و زردچوبه جداگانه می گذاریم تا به آرامی بپزد. برنج را نیز نیم پز کرده و اضافه می کنیم. در نهایت کل مواد را در داخل بادمجان ها ریخته و در داخل قابلمه می گذاریم و کف آن را با مقداری آب، پیاز داغ، و رب پر می کنیم. و آن را روی حرارت می گذاریم.

نکات ویژه

نکته 1: هرچه قدر بادمجان کمتر سرخ شود بهتر است زیرا بادمجان سرخ شده ارزش غذایی خود را از دست داده، ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد. نکته 2: به جهت طبع سرد و افزایش شانس درد مفاصل در افراد سالمند باید با مغز گردو، تخم کتان و سیاه دانه مصرف شود. نکته 3: در صورت خوشمزه­تر شدن می­توان بادنجان­ها را قبل از پر کردن در حد بسیار کم در کمی روغن تفت داد.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ندارد

همراه غذا

مغز گردو و تخم کتان آسیاب شده

بعد غذا

2 ساعت بعد از غذا یک میوه به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

معتدل

سفارش شده

برای تمامی افراد

منع شده

افراد مبتلا به IBS و حساس به مواد غذایی نفاخ، و آلرژی به بادنجان، افارد دچار آرتروز زانو و استئوآرتریت

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 20 دقیقه
مدت پخت 60 دقیقه
نوع پخت پخت غذا به صورت دو مرحله ای بوده و باید سرخ کرده و آبپز تهیه شود.
دسته خوراک
مواد مغذی
کالری 2057.79 Kcal
آهن 77.003 mg
منیزیم 482.96 mg
ویتامین A 700.767 RE
ویتامین C 206.124 mg
پتاسیم 5397.07 mg
پروتین 34.857 g
چربی 115.367 g
کربوهیدرات 256.358 g
کلسیم 732.003 mg
ویتامین E 0.310 mg