فروشگاه آهو 24 x
نان و پنیر و سبزی و کوکو سیب‌زمینی

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان شام استفاده می شود

طرز تهیه

پخت غذا با روغن کم و به صورت سرخ شده در یک مرحله می باشد.سیب زمینی را پخته و رنده میکنیم تخم مرغ و نمک و زعفران و فلفل و سیر رنده شده را اضافه کرده در روغن داغ با سایز دلخواه سرخ مینماییم

نکات ویژه

نکته 1: از روغن لایت مخصوص سرخ کردنی در مقادیر کم استفاده شود.نکته 2: به جهت معتدل کردن و افزایش تامین فسفر و چربی های مفید از دانه کنجد آسیاب شده استفاده شود. نکته 3: اگر با همزن هم زده شود، کف مضاعف ایجاد شده و مایع سبزی و تخم مرغ از هم جدا می­شود.) نکته 4: می­توان از 2 تا 3 قاشق غذا خوری ماست شیرین برای پف کردن و ترد شدن کوکو استفاده کرد. نکته 5: این غذا را می­توان هم با سیب زمینی خام و هم با سیب زمینی پخته تهیه کرد. در صورتی که با سیب زمینی خام تهیه شود میزان روغن کمتری جذب می­کند و سلامت بیشتری دارد (در تهیه این دستور نیز سیب زمینی خام مد نظر بوده است) و در صورتی که با سیب زمینی پخته تهیه شود میزان جذب روغن بیشتر می­شود و احتمال باز شدن کوکو نیز می­باشد.

پبشنهادات بهبود تغذیه
توصیه ها
مشخصات عمومی
دسته پیش غذا
مواد مغذی
کالری 2130.73 Kcal
آهن 35.618 mg
منیزیم 331.56 mg
ویتامین A 694.77 RE
ویتامین B12 0.920 Ug
ویتامین D 2.88 Ug
پتاسیم 2244.22 mg
پروتین 65.354 g
چربی 152.423 g
کربوهیدرات 150.682 g
کلسترول 458.700 mg
کلسیم 681.473 mg
ویتامین C 139.18 mg
ویتامین E 0.150 mg