فروشگاه آهو 24 x
کوکو سیب زمینی

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان شام استفاده می شود

طرز تهیه

پخت غذا با روغن کم و به صورت سرخ شده در یک مرحله می باشد.سیب زمینی را پخته و رنده میکنیم تخم مرغ و نمک و زعفران و فلفل و سیر رنده شده را اضافه کرده در روغن داغ با سایز دلخواه سرخ مینماییم

نکات ویژه

نکته 1: از روغن لایت مخصوص سرخ کردنی در مقادیر کم استفاده شود.نکته 2: به جهت معتدل کردن و افزایش تامین فسفر و چربی های مفید از دانه کنجد آسیاب شده استفاده شود. نکته 3: اگر با همزن هم زده شود، کف مضاعف ایجاد شده و مایع سبزی و تخم مرغ از هم جدا می­شود.) نکته 4: می­توان از 2 تا 3 قاشق غذا خوری ماست شیرین برای پف کردن و ترد شدن کوکو استفاده کرد. نکته 5: این غذا را می­توان هم با سیب زمینی خام و هم با سیب زمینی پخته تهیه کرد. در صورتی که با سیب زمینی خام تهیه شود میزان روغن کمتری جذب می­کند و سلامت بیشتری دارد (در تهیه این دستور نیز سیب زمینی خام مد نظر بوده است) و در صورتی که با سیب زمینی پخته تهیه شود میزان جذب روغن بیشتر می­شود و احتمال باز شدن کوکو نیز می­باشد.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ندارد

همراه غذا

1 کاسه سالاد فصل همراه با کوکو برای کاهش جذب نشاسته و افزایش تامین ویتامین های مورد نیاز توصیه می شود.

بعد غذا

2 ساعت بعد از غذا یک میوه فصل به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

معتدل

سفارش شده

برای تمامی افراد

منع شده

افراد مبتلا به دیابت. آلرژی به تخم مرغ، نارسایی کلیه

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 5 دقیقه
مدت پخت 30 دقیقه
نوع پخت پخت غذا با روغن کم و به صورت سرخ شده در یک مرحله می باشد.
دسته کوکو و کتلت
مواد مغذی
کالری 2114.53 Kcal
آهن 45.192 mg
منیزیم 268.48 mg
ویتامین A 694.35 RE
ویتامین B12 0.920 Ug
ویتامین D 1.780 Ug
پتاسیم 4090.7 mg
پروتین 50.195 g
چربی 138.127 g
کربوهیدرات 207.511 g
کلسترول 458.700 mg
کلسیم 823.883 mg
ویتامین C 169.88 mg
ویتامین E 0.150 mg