فروشگاه آهو 24 x
سوپ جو

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان شام استفاده می شود

طرز تهیه

برای تهیه سوپ جو ابتدا جو، هویج و پیاز را با آب معمولی گذاشته تا پخته شود (کمی نیم پز) بعد از اینکه نیم پز شد نخود فرنگی، سیب زمینی در صورت تمایل به همراه رب گوجه تفت داده شده، آب مرغ و ادویه­ ها را به سوپ اضافه می­کنیم. سپس درب قابلمه را بسته و شعله را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم سوپ جا بیافتد. در انتهای پخت جعفری ریز شده بعلاوه آبلیمو ترش تازه را اضافه می­کنیم.

نکات ویژه

نکته 1: برای بالا بردن ارزش غذایی، خاصیت سیر کنندگی خوب و کاهش افسردگی استفاده از جو دو سر پرک شده توصیه می شود. نکته 2: برای کاهش دریافت آنتی بیوتیک از سینه مرغ یا پاچین مرغ استفاده شود. اگر به تنهایی با آب مرغ پخته شود، به حجم زیادی از آن احتیاج داریم. نکته 4: در صورتی که بخواهیم از مرغ استفاده کنیم ابتدا مرغ را با پیاز و زردچوبه تفت داده بعد جو و هویچ را اضافه می­کنیم.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ندارد

همراه غذا

1 بشقاب سبزی خوردن تازه جهت بهبود طبع و ویتامین های مورد نیاز.

بعد غذا

2 ساعت بعد از غذا یک میوه به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

در صورت استفاده از فلفل و جو دوسر، معتدل می شود.

سفارش شده

برای تمامی افراد

منع شده

منعی خاصی ندارد.

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 10 دقیقه
مدت پخت 60 دقیقه
نوع پخت پخت غذا بدون روغن و به صورت آب پز می باشد.
دسته سوپ و آش
مواد مغذی
کالری 2469.24 Kcal
آهن 93.063 mg
منیزیم 758.4 mg
ویتامین A 2712.476 RE
ویتامین C 388.698 mg
پتاسیم 7161 mg
پروتین 58.378 g
چربی 130.011 g
کربوهیدرات 308.437 g
کلسیم 1025.647 mg
ویتامین B12 0.100 Ug
کلسترول 2.000 mg
ویتامین E 19.84 mg