فروشگاه آهو 24 x
هویج پلو

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان نهار استفاده می شود

طرز تهیه

هویج خلالی شده را با کمی کره تفت داده بعد کمی آب اضافه می­کنیم بعلاوه شکر ، روغن و زعفران در یک ظرف در بسته روی حرارت ملایم می گذاریم تا پخته شود. مرغ را با پیاز، نمک، فلفل، زعفران و کره تفت داده و بعد آبپز می کنیم. در نهایت برنج را آبکش می کنیم. ته قابلمه را چرب کرده و ته دیگ می­گذاریم، نصف برنج را ریخته بعد هویج و مرغ را وسط برنج میریزیم و پلو را دم می کنیم.

نکات ویژه

نکته 1:برای داشتن فیبر بیشتر اگر از هویج بیشتر استفاده شود بهتر است.نکته 2:برای مصلح کردن سبزیجات و هویج مواد غذایی بهتر است در هنگام تهیه سالاد از پودر آویشن استفاده شود.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ندارد

همراه غذا

سالاد فصل برای افزایش فیبر رژیم غذایی و بالا بردن دریافت ویتامین های رژیم غذایی توصیه می شود. برای گرم کردن و مصلح کردن آن از ماست همزده، آبلیمو، فلفل سیاه و پودر آویشن به آن اضافه شود.

بعد غذا

1 ساعت بعد یا آب یا دم نوش نعناع فلفلی برای بهبود وضعیت گوارشی توصیه می شودو 2 ساعت بعد از غذا یک میوه فصل تازه به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

سرد که با مصلحات آن معتدل می شود.

سفارش شده

برای همه افراد مناسب است.

منع شده

منع خاصی ندارد.

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 30دقیقه
مدت پخت 30دقیقه
نوع پخت پخت غذا به صورت دو مرحله ای می باشد.
دسته پلویی
مواد لازم
مواد مغذی
کالری 3273.63 Kcal
آهن 45.592 mg
منیزیم 266.185 mg
پتاسیم 3763.06 mg
پروتین 60.002 g
چربی 203.701 g
کربوهیدرات 339.906 g
کلسیم 667.986 mg
ویتامین A 3106.15 RE
ویتامین C 140.883 mg
ویتامین B12 0.913 Ug
کلسترول 315.57 mg
ویتامین E 1.909 mg