فروشگاه آهو 24 x
قرمه سبزی

معرفی 

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان ناهار استفاده می شود

طرز تهیه

ابتدا پیاز را رنده کرده و تفت می­دهیم تا طلایی شود بعد گوشت را اضافه می­کنیم و کمی تفت می­دهیم، سپس مقداری آب ریخته و می­گذاریم گوشت 60 درصد از پخت را انجام دهد. سبزی تفت داده شده و لوبیا نیم پز را به همراه نمک، فلفل و لیمو عمانی اضافه کرده و می­گذاریم تا خورش ما جا بیفتد. برنج را جداگانه آماده می کنیم.

نکته 1: برای کاهش نفخ لوبیا بهتر است 24 ساعت قبل خیسانده شود. یا قبل از پخت اصلی دوبار آب لوبیا جوشیده شود و دور ریخته شود. نکته 2: به جهت سالم بودن بهتر است از سرخ کردن زیاد سبزی خودداری شود زیرا باعث کم شدن ارزش غذایی آن می شود.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ماست پروبیوتیک همراه با نعناع خشک شده

همراه غذا

سالاد شیرازی به جهت تکمیل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های رژیمی

بعد غذا

1 ساعت بعد یا آب یا دوغ خانگی با نعناع یا 1 لیوان چای هل برای کاهش نفخ لوبیا توصیه می شود. و 2 ساعت بعد از غذا یک میوه فصل تازه به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

معتدل

سفارش شده

برای همه افراد مناسب است .

منع شده

به علت نفاخ بودن برای افراد دچار ورم معده یا سندرم روده تحریک پذیر باید لوبیا کمتر مصرف شود. در افراد دچار نقرص لوبیا و گوشت خورشت کمتر مصرف شود.

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 30 دقیقه
مدت پخت 30 دقیقه
نوع پخت پخت غذا به صورت دو مرحله ای می باشد.
دسته پلویی-خورشت
مواد مغذی
کالری 2127.3 Kcal
آهن 65.151 mg
منیزیم 367.587 mg
پتاسیم 4251.08 mg
پروتین 61.4 g
چربی 112.079 g
کربوهیدرات 244.835 g
کلسیم 1036.996 mg
ویتامین A 842.074 RE
ویتامین C 334.994 mg
ویتامین E 0.310 mg