فروشگاه آهو 24 x
کوفته تبریزی

معرفی

یک غذای سنتی است که بیشتر به عنوان ناهار استفاده می شود

طرز تهیه

لپه را آب پز می کنیم. تخم مرغ را با نمک و فلفل، زعفران، برنج نیم پز و گوشت چرخ کرده و لپه و سبزی ها را داخل مایه ریخته و خوب مخلوط می کنیم. اگر مایه سفت بود کمی آب می زنیم و خوب مایه را هم می زنیم. پیاز خرد شده را با کمی روغن و زردچوبه تف داده بعلاوه رب تفت داده شده، به آن 4 فنجان آب ، نمک و فلفل اضافه کرده و می گذاریم تا جوش بیاید. مایه را داخل پیاله کوچک می گذاریم وسط آن را گود کرده نصف تخم مرغ آب پز شده سفت، آلو، پیاز سرخ شده و گردوی خرد شده را وسط مایه می گذاریم و روی کوفته را جمع می کنیم. بعد که کوفته جمع شد در آب در حال جوشیدن می اندازیم، آب باید در حدی باشد که روی کوفته را بگیرد. باید آب به ارامی بجوشد.

نکات ویژه

نکته 1: به علت داشتن لپه ممکن است نفاخ و هضم آن سنگین باشد که بهتراست 24 ساعت لپه قبل از طبخ خیسانده شود. نکته 2: می توان از نان سیاه دانه یا نان با زیره همراه با تافتون در جهت هضم بهتر استفاده کرد.

پبشنهادات بهبود تغذیه

پیش غذا

ندارد

همراه غذا

سبزی خوردن تازه شامل نعناع و سوسن به جهت بهبود طبع و افزایش هاضمه

بعد غذا

1 ساعت بعد یا آب یا شربت بهار نارنج یا چای هل به جهت کاهش نفخ و 2 ساعت بعد از غذا یک میوه فصل تازه به دلخواه

توصیه ها

طبع غذا

معتدل

سفارش شده

برای همه افراد مناسب است .

منع شده

برای افراد دچار نفخ بالا، چربی خون بالا و سندرم روده تحریک پذیر باید با احتیاط مصرف شود.

رده سنی

1 سال به بالا

فصل مناسب غذا

همه فصول

مشخصات عمومی
آماده سازی 30 دقیقه
مدت پخت 30 دقیقه
نوع پخت پخت غذا به صورت دو مرحله ای می باشد.
دسته خوراک
مواد مغذی
کالری 3423.22 Kcal
آهن 101.724 mg
منیزیم 745.33 mg
پتاسیم 8837.97 mg
پروتین 76.504 g
چربی 195.292 g
کربوهیدرات 385.431 g
کلسیم 1896.216 mg
ویتامین A 1056.57 RE
ویتامین B12 1.110 Ug
ویتامین D 1.780 Ug
کلسترول 430.900 mg
ویتامین C 308.632 mg
ویتامین E 19.89 mg