فروشگاه آهو 24 x
بلغور پخته شده

معرفی

بلغور غله‌ای که در آسیاب آن را خرد کنند و بشکنند چنان‌که آرد نشود گویند رای تهیه بلغور گندم پخته را پس از خشک شدن با آسیاب خرد می‌کنند

خواص

لغور گندم منبع بهترین از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هاست. بلغور چربی کمی دارد، مقدار زیادی مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم و آهن دارد، ضمن اینکه منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی است. پیش از همه اینها، بلغور مقدار بسیار خوبی از فیبر مورد نیاز در رژیم غذایی را تامین می‌کند که برای سلامت قلب و گوارش‌تان لازم است؛

مضرات

بلغور گندم به طور طبیعی حاوی ترکیبات اگزالات است که در مقایسه با سایر دانه‌ها کمی بیشتر است در حالی که بلغور‌گندم حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده است، اما هنوز هم ممکن است در بدن برخی واکنش ایجاد کند. اگر آلرژی یا حساسیت به گلوتن دارید، باید از مصرف همه محصولات تهیه شده از گندم اجتناب کنید.

غذاهای ناسازگار

پبشنهادات بهبود تغذیه
توصیه ها
مشخصات عمومی
دسته نان و غلات
غذاها با بلغور پخته شده
مواد مغذی
مقدار در ...
کالری 83.520 Kcal
آهن 4.308 mg
منیزیم 2503.000 mg
پتاسیم 115.100 mg
پروتین 3.082 g
چربی 0.242 g
کربوهیدرات 18.570 g
کلسیم 28.000 mg