فروشگاه آهو 24 x
تخم مرغ کامل سفت پخته شده

معرفی

خوردن تخم مرغ آب پز، سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود.

خواص

تخم مرغ همچنین حاوی مقدار معقولی از ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، کلسیم و روی است. شامل 77 کالری، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی های سالم است. تخم مرغ همچنین حاوی مواد مغذی مختلفی است که برای سلامتی مهم می باشند. در حقیقت، تخم مرغ غذای کاملی است. آن ها تقریباً هر ماده غذایی مورد نیاز شما را در بر می گیرند. اگر بتوانید تخم مرغ محلی و مقوی شده با یا امگا 3 را پیدا کنید، مواد مغذی اش حتی بهتر و باکیفیت تر هم می شود. آن ها حاوی مقادیر بالاتری از چربی امگا 3 هستند و ویتامین A و E بسیار بالاتری دارند. کلسترول بالایی دارد، اما بر میزان کلسترول خون تاثیر نمی گذارد. در حقیقت یک تخم مرغ 212 میلی گرم است که بیش از نیمی از مصرف روزانه توصیه شده توسط 300 میلی گرم است.

مضرات

افراد مبتلا به حساسیت به تخم‌مرغ، از کودکی به مضرات تخم‌مرغ آگاه‌بوده و از مصرف تخم‌مرغ و محصولات آن مانند پروتئین تخم‌مرغ خودداری‌می‌کنند، اگرچه حدود 50 درصد این افراد، در سنین 5-7 سالگی حساسیت پیدامی‌کنند. در موارد حساسیت به تخم‌مرغ، معمولا مصرف متعادل پروتئین تخم‌مرغ، عوارض جانبی ندارد. به‌هرحال، مصرف زیاد آن، می‌تواند باعث نفخ و یبوست شود. 

غذاهای ناسازگار

مصرف همزمان تخم مرغ با ترب و یا شیر با انجیر، مضر قلب و مغز است. تخم مرغ با قارچ ایجاد بلغم و ایجاد رسوب در دیواره رگها می شودپنیر با تخم مرغ سبب اختلال در گوارش و دردهای گوارشی است.

پبشنهادات بهبود تغذیه
توصیه ها
مشخصات عمومی
دسته فرآورده های دام و طیور
مواد مغذی
مقدار در ...
کالری 155.100 Kcal
آهن 1.191 mg
منیزیم 10.000 mg
ویتامین A 167.600 RE
ویتامین B12 1.110 Ug
ویتامین D 1.780 Ug
پتاسیم 125.700 mg
پروتین 12.870 g
چربی 10.590 g
کربوهیدرات 1.118 g
کلسترول 430.900 mg
کلسیم 50.000 mg