فروشگاه آهو 24 x
پروتین

پروتین

کارکرد

پروتئین‌ها به عنوان بزرگترین درشت‌مولکول‌های موجود در بدن، از جمله مهمترین اجزای بدن هستند که نقش‌های بسیار حیاتی و مهمی در بدن را دارند. پروتئین‌ها طبق نوع و محل حضورشان عملکرد متفاوتی دارند، از جمله این وظایف می‌توان به فعالیت آنزیمی به منظور کاتالیز فرایند، شناسایی میکروب‌ها و سلول‌های سرطانی، انتقال موادی مانند گازهای تنفسی و سیگنال‌دهی اشاره کرد.

میزان نیاز بدن

55(g)

مکمل های جایگزین

خمیر بادام زمینی در هر دو قاشق غذاخوری ۸ گرم پروتئین دارد. دوز سالم پروتئین منجر به عضله سازی و چربی سازی می‌شود. موزارلا در هر اونس ۶, ۳ گرم و پنیر چدار در هر اونس، ۶.۵ گرم پروتئین دارد. این پنیرها منابع غنی از پروتئین و سیرکننده هستند ضمن این که چربی‌های سالم، کلسیم و ویتامین دی موجود در آن‌ها، به حفظ سلامت استخوان‌ها با افزایش سن کمک می‌کند.

مواد غذایی حاوی این ماده مغذی

تخم مرغ تنها منبع پروتئین کامل نیست و غذاهای فوق‌العاده دیگری هم هستند که میزان اسیدهای آمینه و پروتئینشان چندین برابر یک عدد تخم مرغ است: لوبیا در هر نصف فنجان ۶, ۶ گرم پروتئین دارد. در هر نصف فنجان نخود پخته شده ۷, ۳ گرم پروتئین دارد. خمیر بادام زمینی در هر دو قاشق غذاخوری ۸ گرم پروتئین دارد. در هر نصف فنجان نخود پخته شده ۷, ۳ گرم پروتئین وجود دارد. نان غلات: در هر دو برش ۸ گرم پروتئین دارد. عدس: در هر نصف فنجان ۹ گرم پروتئین دارد.