فروشگاه آهو 24 x
منیزیم

منیزیم

کارکرد

منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی در بدن انسان نقش مکمل دارد. این واکنش های آنزیمی در ساخت پروتئین ها، انقباض عضلات، عملکرد صحیح سیستم عصبی، کنترل قند خون، کنترل فشارخون و تولید انرژی سلولی کاربرد دارند. وجود منیزیم برای تنفس سلولی (که طی آن گلوکز در حضور اکسیژن انرژی آزاد می کند) ضروریست. منیزیم همچنین برای ساخت استخوانها و حفظ سلامت آنها و نقل و انتقال یونهای پتاسیم و کلسیم به داخل و خارج سلول مورد نیاز است

میزان نیاز بدن

300(mg)

مکمل های جایگزین

جو منبع پروتئین است و دارای انواع مواد معدنی مثل آهن، روی، منگنز، منیزیوم و سلنیوم است. همچنین دارای ویتامین‌های ضروری از جمله ویتامین ‌های گروه B است. این ماده دارای فیبر زیادی نیز است. می‌توانید برای بهره بردن از این ماده در برنامه غذاییتان، نان جو را جایگزین نان گندم کنید.

مواد غذایی حاوی این ماده مغذی

منیزیم در بسیاری از غذاها به مقدار فراوان یافت می شود و یک رژیم غذایی معمول در صورت انتخاب درست غذاهای مصرفی می توان مقدار کافی آن را تامین کرد . منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از :انجیر، لیمو ترش، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته و سیب دانه ها ، مغزها، آجیل ، سبزیجات برگی شکل مثل کلم ، اسفناج و ... ، غلات سبوس دارو حبوبات مثل لوبیا و سویا و... . تصفیه کردن غلاتی مانند آرد گندم و برنج و فرآیند غذاها مانند شکر، سبب از بین رفتن املاح از جمله منیزیم می شود.