فروشگاه آهو 24 x
ویتامین A

ویتامین A

کارکرد

کمبود ویتامین A در بدن می تواند ناشی از رژیم غذایی یا دلایلی که مانع جذب، ذخیره یا انتقال آن می شوند باشد. قرار گرفتن در برابر مواد شیمیایی سمی نیز موجب از بین رفتن این ویتامین در کبد است. کمبود ویتامین آ در بدن می تواند منجر به مواردی از قبیل شب کوری، خطر ابتلا به عفونت ها، به ویژه در گلو، سینه و شکم، پوست خشک، مشکلات باروری، تاخیر رشد در کودکان، آبسه گوش، بی خوابی، کوفتگی و کاهش وزن شود.

میزان نیاز بدن

1000(RE)

مکمل های جایگزین

سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز تیره هستند سرشار از ویتامین A و همچنین حاوی میزان قابل توجهی کلسیم هستند. به عنوان مثال اسفناج و کلم برگ به راحتی می‌توانند نیازهای روزانه‌ی ما به ویتامین A را تأمین کنند. بخارپز کردن این سبزیجات و استفاده از آن‌ها در سالاد بهترین راه جذب ویتامین‌های این سبزیجات می‌باشد.

مواد غذایی حاوی این ماده مغذی

جگر بوقلمون ،روغن کبد ماهی،شیر ،پنیر، خامه ، کدو ،ریحان خشک ،کاهو،لوبیا ، گوجه فرنگی ،اسفناج ،کلم ،هویج ، سیب زمینی ، انبه ، هلو ،پاپایه ،فلفل دلمه ای قرمز ،آب گریپ فورت زرده تخم مرغ ،مرزنجوش، جو دوسر ، پاپریکا ،طالبی ،شلغم ،زردآلو ، کره ،مارگارین، سالمون ،میوه ها و سبزیجات زرد یا نارنجی مثل هویج، سبزیجات دارای برگ های سبز تیره حاوی ویتامین آ هستند.