فروشگاه آهو 24 x
ویتامین E

ویتامین E

کارکرد

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند.

میزان نیاز بدن

10(mg)

مکمل های جایگزین

ویتامین‌های c و e آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به ریکاوری بهتر کمک می‌کنند. آووکادو منبع خوبی از این دو ویتامین ضروری برای بدنسازی است.

مواد غذایی حاوی این ماده مغذی

ین ویتامین عمدتاً در روغن برخی از گیاهان یافت می‌شود. روغن جوانه گندم غنی‌ترین ماده غذایی از لحاظ ویتامین ای می‌باشد. پس از روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن کاملینا، روغن کانولا، روغن گلرنگ، روغن بادام، روغن هسته انگور و روغن آفتابگردان از اصلی‌ترین منابع این ویتامین به‌شمار می‌آیند. روغن زیتون، روغن ذرت، آجیل تازه (فندق، بادام، گردو)، اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی نیز دارای مقادیری از این ویتامین هستند. همچنین در میوه‌هایی مثل هلو یا مارچوبه نیز به‌طور نسبی این ویتامین یافت می‌شود. در برخی از چربی‌های حیوانی نیز، این ویتامین وجود دارد.